جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
حجت الاسلام قاسم خانی

حوزه/ حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: تجربه مجاهدت‌های این ملت نشان می‌دهد، تهدیدها و توطئه‌های دشمن و مشکلات داخلی در عزم پولادین آن‌ها خلل ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در چند روز گذشته اجتماعات خوبی هم در سطح کشور و هم در شهرستان تشکیل شد و امروز هم در جمعه نصر و نمازجمعه تهران که به امامت ولی امر مسلمین جهان برگزار شد مردم نشان دادند که در راه انقلاب هستند و در این مسیر استقامت دارند.

وی ادامه داد: این مردم همان مردمی است که سال‌ها وفاداری خود را مرجعیت دینی و رهبران خود نشان داند چه در تحریم تنباکو، چه در انقلاب اسلامی و چه قبل و بعد از آن در مبارزه با استکبار و گروه های تجزیه طلب و تروریستی ثبات قدم خود را نشان داده‌اند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: تجربه مجاهدت‌های این ملت نشان می‌دهد، تهدیدها و توطئه‌های دشمن و مشکلات داخلی در عزم پولادین آن‌ها خلل ایجاد نخواهد کرد و ملت غیور ایران با این استقامتشان اعلام کردند که نمی‌گذاریم اُحد تکرار شود، ما از کنار رهبر معظم انقلاب کنار نخواهیم رفت و تا آخرین نفس و قطره خون، بیعت خود را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: ما در جبهه حق دنبال گسترش بندگی و عبودیت خداوند هستیم. در مقابل جبهه باطل هم دنبال بندگی شیطان است.

حجت الاسلام قاسم‌خانی گفت: همان‌گونه که مأمون در اهداف خود در دعوت امام رضا به مشهد مقدس ناکام ماند دشمنان اسلام هم در یک قرن اخیر هر توطئه‌ای علیه اسلام انجام داده‌اند به ضررشان تمام شده است

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) با یک عبا، عمامه و قبا قیام کرد و ملتی مومن به او لبیک گفتند و این انقلاب علی‌رغم ناباوری همگان پیروز شد و شاه را به زباله دان انداخت، چهل و پنج سال است، این انقلاب تاب آورده و بعد از رحلت امام (ره) که بزرگترین مصیبت در انقلاب اسلامی ما بود، خداوند، دل‌ها و خبرگان را به سمت مقام معظم رهبری هدایت نمود و امروز همان رهبر با اقتدار، جبهه مقاومت را رهبری می‌کند و نگرانی نداریم.

امام جمعه خوی اضافه کرد: پیجرها که منفجر شدند ده‌ها فرمانده مقاومت شهید شد و چند هزار نفر از مردم بی دفاع مجروح شدند. که اگر یکی از این کارها را حزب الله لبنان برای اسرائیلی ها انجام داده بود، این‌ها با افکار عمومی چه می‌کردند؟ برج های دو قلو در آمریکا وقتی منفجر شد، جرج بوش به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم در ۱۵ مهر۱۳۸۰حمله کرد که یکی از مناسبت‌های این هفته می باشد و بعدها هم معلوم شد این اتهام آمریکا به افغانستان ها از اساس کذب بود.

وی افزود: اما برج های لبنان وقتی که توسط آمریکا با بمب‌های دو هزار پوندی سنگرشکن فرو می‌ریزد و منهدم می‌شود، مستکبرین می‌گویند؛ حق طبیعی اسرائیل است که از خودش دفاع کند. این یعنی، سیاست دوگانه و نفاق قرن بیست و یکم.

حجت الاسلام قاسم‌خانی تاکید کرد: بعد از ترور سید عباس موسوی توسط رژیم جنایتکار اسرائیل وقتی ارکان و شورای رهبری حزب الله به اتفاق آراء، جوان رشید سی و دو ساله را به دبیر کلی حزب الله انتخاب کردند، روزنامه های، اسرائیلی در سال۱۹۹۲ نوشتند با انتخاب سید حسن نصرالله، مبارزه حزب الله با اسرائیل تمام شد. دیگر نمی دانستند با تدابیر سید مقاومت حزب الله طوفانی را شروع خواهد کرد که هیمنه اسرائیل را به باد خواهد داد.

وی گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت او ویژگی سلمان فارسی نسبت به امیر المومنین علی علیه السلام بود. و حضرت سلمان میل امیرالمؤمنین را بر میلِ خود ترجیح می‌داد. این ویژگی در سید حسن نصرالله نسبت به رهبر معظم وجود داشت.

امام جمعه خوی ادامه داد: از نیروهای مسلح از ارتش قهرمان از سپاه مقتدر خصوصا هوا فضای سپاه در خصوص عملیات وعده صادق۲ تشکر می‌کنم که سه پایگاه نظامی اصلی رژیم صهیونیستی را که در شهادت فرماندهان جبهه مقاومت و شهید سید حسن نصرالله فعال بود را مورد هدف قرار داد و گزارشات میدانی و فیلم هایی که از لحظات اولیه برخورد منتشر شده، نشان می دهد که حجم خسارات و تلفات قطعا بالاسست.

وی تصریح کرد: خوشحالی زاید الوصف ملت‌های منطقه به ویژه مردم مظلوم غزه و لبنان از مجازات شدن اسرائیل توسط ایران از نقاط کلیدی و مهم عملیات وعده صادق ۲ بود. و درساعاتی که کابینه صهیونیستی به پناهگاه‌های زیرکوه پناه برده بودند و نخست وزیر صهیونیست‌ها در پناهگاه با دست لرزان بیانیه می‌خواند، رهبر جمهوری اسلامی در محل دیدارهای عمومی برنامه‌های از قبل اعلام شده را برگزار و با نخبه‌های کشور ایران راجع به پیشرفت و آبادانی کشور گفتگو می‌کرد. و بسان یک ابرقدرت جهانی امروز در زمان مشخص، در مکان مشخص نمازجمعه تهران را اقامه می‌کنند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی افزود: رژیم سفاک صهیونی که نهایتا فقط با پهپاد شاید تا مرزهای کشورمان خودش را برساند، البته اگر سالم برسد که نمی‌رسد. با آتش پدافندهایمان ساقط خواهد شد. همچنان که سال گذشته به خیال خام با چند فروند موشک نسل جدید آمریکایی می‌خواست مراکزی در اصفهان را بزند که با آتش پدافند تبریز در اقلیم کردستان ساقط شدند.

وی در پایان با تبریک هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: اهمیت نیروی انتظامی که این‌قدر ما روی آن تکیه می‌کنیم، ناشی از اهمیت مأموریّت نیروی انتظامی است. اهمیت هر انسانی به‌ قدر آن مسئولیّتی است که بر دوش می‌گیرد و این انسان یا این مجموعه یا این سازمان به همان اندازه اهمیت پیدا می‌کند. مأموریّتی که مرزبانی و نیروی انتظامی آن‌ را بر عهده گرفته‌، جزو مهمترین مقوله ها و آن استقرار امنیت در کشور است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha